Ett Minne Som Aldrig Glöms...

Jaha... Då var man hemma då.. Har varit så jäkla kuul !!! Den roligaste veckan i hela mitt liv! Asså det är obeskrivligt.. Vi har gjort allt möjligt man kan göra på en resa.
Dag 1 Äntligen framme!
Vi kom fram mitt på dagen på lördagen, alla gick/sprang till Eva, Hasse och Evas man Anders och de visade typ poolen och och frågade hur resan gått ( De hade åkt ner före, berättar mer om det sen ) ! Vi fick vänta i ett stort rum med soffor för att de inte hade städat klart i rummen i kanske en halvtimme, men det gjorde inget.. När vi väl hade kkommit in på rummen så kollade vi ju såklart, det första jag reagerade på var att vi hade balkong, haha det har man typ alltid men hade faktiskt inte trott att vi skulle ha det... Det var 2 sängar och en soffsäng! Moa och Elin sov i sängarna och jag sov i soffsängen, var lite hård men den dög :) Vi bytte om till shorts och ett linne och sen gick hela klassen till en pizzeria och käkade, jag och moa som inte tycker om pizza åt spagetti bolognes (stavning), var as gått !! Det blev typ så att när de sista hade fått sin mat så hade halva klassen redan käkat upp xD hehe, så de gjorde 3 olika grupper till de andra dagarna! Min grupp var alla tjejer utom 3 tror jag :P När vi kom hem från lunchen så bytte vi genast om till badkläder och sprang ner till poolen! alla hade typ redan hoppat i, jag var inte direkt snabb att hoppa i, korkad som jag var kände jag på vattnet innan jag hoppade i ! Det kändes ju is kallt!! Jag kom i efter en stund iaf, genom att alla omringade i mig och puttade i mig ;P Efter någon timme så gick vi ner till havet, det var så sjukt fint ! Vi badade och sen gick upp till hotellet igen :)
Dag 2 Stadsvandring
Måndag, stålande sol och blå himmel ! Vi skulle gå upp ganska tidigt för att gå på en Stadsvandring! Så vi gick upp, klädde på oss och sen gick ner till resturangen för att käka frukost ! Det fanns allt möjligt att käka till frukost, orkar inte skriva upp allt utan ni får se på bilderna sen! Gott som satan var det ! Nör vi hade käkat gick vi upp till rummet och borstade tänderna och sen gick vi ner och efter ett tag närr alla hade kommit ner mötte vi våran guide och sen började vi gå ! Det var kanske inte as kul, men det dög ! Kok hett blev det den dagen, så typiskt att man skulle gå på stadsvandring... Det höll på i ungefär 1½ timme, efter det ville man ju bada men också shoppa på den stora måndagsmarknaden! Vi valde att vi skulle shoppa och sen bada, jag köpte ett par solglasögon, elin och moa köpte också lite saker! Det är ju såklart roligt att köpa saker men det är ju nästan roligare att se alla konstiga saker som fanns :P Vi gick tillbaka efter nån timme kanske, och sen gick vi hem och satte på oss badkläder och drog ner till havet ! Badade och hade sjukt kul!! På kvällen sen så käkade vi och hade kul :D
Dag 3 Tossa!
Tisdag morron och fortfarande blå himmel och sol ! Vi skulle åka med en båt till ett annat ställe på costa brava ! Vi åkte vid 8 9 på morronen! Vi skulle åkt med en glasbåt, fast det var för blåsigt så det fick bli en vanlig ganska stor båt ! vi åkte till ett ställe som hette Tossa. Det tog lite mer än en timme, tror jag, att åka dit ! När vi väl kom dit kollade vi runt lite och sen gick och käkade i våra grupper ! Jag käkade Pasta Carbonara (stavning) var väldigt gott ! Efter vi hade käkat gick vi till en liten strand som var omringad av klippor, satt de tog bort blåsten! Jag tror det var den bästa dagen på veckan.. Skinande sol, klarblå himmel, genomskiligtvatten och vindstilla! Vad sägs om det? Lite avundsjuka ?? Jäkligt skönt var det att gå ner att bada och sen lägga sig på sin handduk och torka med solen ! Vi tillbringade hela dagen där, och tog båten tillbaka till hotellet vid 4 ! Jag hade ingen lust att åka tillbaka, men vi var tvugna eftersom vi skulle käka och så när vi kom till hotellet ! När vi hade käkat så tillbringade vi väl tiden genom att sitta på Simon, Hugo, och Gustavs rum där typ hela klassen var ! Typ alla utom 5 kanske ;P As kul!
Dag 4 Barcelona!
Jaha, då hade halva veckan gått ! Jag vaknade av att veckarklockan ringde ! Jag låg och drog mig lite och sen spreng upp ur sängen, drog upp gardinerna, klev ut på balkongen och kollade vädret ! Det var ju inte direkt super som de andra dagarna, utan snarare vita jäkla moln över himlen och blött på marken ! Hur sur tror ni inte jag blev ? Den första tanken som slog mig var att Det kommer vara regn resten av veckan !! Helvete! Vi skulle åka till Barcelona på morronen, så upp tidigt igen ! Vi åkte en buss till, och våran stadsvanrings guide var med och snackade hela buss resan om, det där huset som ni ser till vänster byggdes på rommartiden, och blablabla.. Skit tråkigt! Eva förstod att vi inte tyckte att det var kul så hon sa att vi skulle försöka sova! Var as nära på att somna men gjorde det aldrig :P Det var några i klassen som somnade... Vi var framme efter en timme, och då visade guiden en fotbollsaffär ! Var typ 2 fulla våningar fullt med fotbollssaker ! alla killar var ju helt galna ! Jag Moa och Elin var väl inte direkt galna, tyckte inte att det var så kul heller direkt ! Så vi passade på att gå på toaletten ;P Vi gick tillbaka till bussen efter en halvtimme typ. Då åkte vi till en annan del av Barcelona !  Där käkade vi och kollade på lite saker, jag köpte en fotlänk ! :) Jag gick med Elin och Moa och några tjejer till ! As kul hade vi !!
Vi åkte hem nån gång på eftermiddan, käkade middag, och sen var fick vi vara i baren på ett disco typ ! Där spelade det biljard hela kvällen typ ! Vi skulle gå och lägga oss nån gång vid 11, eller det skulle vara släkt i rummet då! Men undrar hur många som hade släkt och var tysta klockan 11... Inte en ända !! Haha ;P
Dag 5 slödag!
Torsdag och regn, spöregn ! Gick upp nån gång vid 9 tror jag, Vi käkade frukost och gjorde oss i ordning som alla andra dagar :P Det spöregnadehela hela morronen, men inte hindrade det mig ifrån att bada ! Jag och Moa och några killar skulle bada ! Elin ville inte bada utan gick idtället med några andra och shoppade! Jag och Moa sprang upp till vårat rum och bytte om till badkläder, vi hade lovat varandra att springa och hoppa i, iinte så där och frysa och känna lite på vattnet med tårna för att sen fega ur... Vi gjorde det också, kallt som satan var det de första sekunderna, sen blev det varmare ! Så vi badade ett tag, och sen gick vi upp och duschade ! Vi hade blivit frågade om vi ville gå och bowla på eftermiddagen, och jag tror inte att det var någon i klassen som inte ville det !! Vi började gå till bowlinghallen vid 4 men när vi kom fram så såg vi att de inte skulle öppna fören om en halvtimme, såå vi fick gå i lite affärer i närheten! :D När vi väl kom in i bowlinghallen så såg vi att det inte bara var bowling utan biljard och något fotbollsspel o.s.v Man fick välja mellan att spela biljard 2 gånger eller att spela bowling! Elin spelade biljard och jag och Moa spelade bowling med Anton ! Skit kul :D När vi gick dit så var det lite sol så vi tänkte att vi kunde sätta på oss shorts och linne ! Men fel kan man väl säga att vi hade ! För sol var det inte på vägen hem... utan snarare spöregn, så när jag och Moa kom hem så var vi plaskblöta!!! Elin smart som hon var hade paraply! Så hon var ju inte direkt så blöt! lite om benen kanske men inget mer :P
Disco var det den kvällen också, sjöng karaoke, haha lät nog förjjävligt!!! Haha, var väldigt kul för oss, men inte lika rloligt för de som lyssnade xD
Dag 6 sista dagen...
Fredag och sista dagen! Vi gjorde inte så mycket den dagen ! Typ packade och försökte tänka bort att det snart var över, allt som man har längtat efter i 4 år bara ska vara borta ! Det är helt ofattbart!! Vi spelade lite biljard och hade kul !! Det var typ det vi gjorde på Fredagen... Jo, det var ju disco på kvällen men inte något mer typ :/

BILDER KOMMER NÅN DAG NÄSTA VECKA ! :D

Varför Eva och Hasse kom tidigare :
 
Varför Eva och Hasse kom tidigare var för att Hasse kom till oss i 4an, han kommer från Irak och flyttade hit för att det var krig och att han skulle hamna i trygghet! Hans riktiga mamma flyttade också hit, men han bor hos fosterföräldrar för att han typ har blivit misshandlad av hans mamma... Men det är ju fortfarande hon som bestämmer över han, så hon har bestämt att han inte ska få ha ett pass för att hon är rädd att han ska fly från Svergie! Då var det först planerat att Eva och Hasse skulle åka tåg ner, men då skulle det typ bli för många byten och för krongligt, så då skulle de ta buss ner istället, men då skulle de sitta på samma plats i 3 dygn! Och hur skönt är det ?? Så då föreslog Anders att han skulle hänga med och att de skulle ta bilen ner till Tyskland och sen sova där på ett hotell och sen ta ett tåg som man kan sätta bilen på ner till Spanien! Och så fick det bli!! Därför kom Hasse, Eva och Anders ner tidigare än oss !


Jaa, det är så åmin vecka har sett ut i Spanien med klassen ! Har varit den bästa veckan i mitt liv! Har haft riktigt kul!!! Har typ inge mer att skriva än att jag är så hemskt glad att jag fick gå i den här klassen!

Skriv till mig här >
Postat av: Vivi

Välkommen hem!

Vilken rolig vecka ni verkar ha haft, vad gör det att det regnar ibland.....

Tiden går bara alltid för fort när man har kul......

Pussokram

2010-05-17 @ 14:23:23

Komentera mitt inlägg här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post? (Bara jag kan se den!):

Blogg?:

Komentera här!:

Trackback
RSS 2.0