Foto kurs ! :D

Det var hur kul som helst ! Vi var där klockan 10 i morse och då började hon snacka lite och vi fick presentera oss och berätta vad vi kunde om kameran :) Efter det så berättade hon vad vi skulle jobba med idag och det var bländaren, slutartid och iso! Ni som har en systemkamera förstår nog vad det handlar om :P Det handlar om ljuset och skärpan, för att förklara lätt (: Vi började med att gå igenom bländaren ´, hon förklarade lite vad den var till för o.s.v. När hon hade förklarat klart fick vi gå ut och fota och hålla på med bländaren ! Det gjorde vi i cirka 1-1 ½ timme sen gick vi och köpte mat på sub way och gick in i medborgarskolan, där kursen var och åt :) När man hade ätit klart så laddade vi in bilderna i datorn som vi hade med oss och sen valde 10 stycken som vi var ganska nöjda med :) Det var väldigt svårt för tyckte inte det var så många som var bra.. Sen visade vi upp dom inför som på kursen och förklarade hur man hade tänkt, hehe var lite pinsamt xD När alla hade visat sina bilder så började hon förklara slutartid och iso, det gick ganska snabbt ! Och sen ut och fota igen, fast då skulle vi jobba med slutartid och iso ;P Då var vi bara ute i 20 minuter och sen gjorde vi samma sak fast vi bara valde 3 bilder och sen var det slut ! Det var första dagen på fotokursen :) Och imorn lär det inte bli tråkigare, vi ska till skansen och fota :D Kommer bli skit kul! OCh efter det så ska jag och Moa sova hos Oliviaa :D :D


©

Skriv till mig här >

Komentera mitt inlägg här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post? (Bara jag kan se den!):

Blogg?:

Komentera här!:

Trackback
RSS 2.0