Fotokursen !

Tjolahopp !
Vad gör folket ?? Själv sitter jag som vanligt i soffan med datan i knät och bloggar, tittar på tv och håller på lite med kameran :)Det var jättekul på fotokursen ! Det ända jag och Moa visste var att vi skulle vara i en studio, då tänkte jag att vi skulle vara i en vit och jättestor studio, men hade helt fel ! Haha, det var pyttelitet och vita väggar, och en grön duk som hängde vid en vägg ! Vi började med att gå igenom en massa saker ! Typ allt som jag aldrig hade hört talas om.. Okey kanske inte allt kanske en bråkdel av allt som jag inte kan :P Hehe.. Vi fick lära oss mycket om bakrunden av en bild, om den ska vara suddig eller skarp, och vi fick lära oss hur man fick en snabb rörelse till stillbild ! :D Det var riktigt kul !!! Nästa vecka ska vi få lära oss om blixt, och hur man använder den ! :) Ska bli riktigt kul! Tror jag ska chatta lite och  dricka te ! :) Mumsigt !! Jag funderar på vilket objektiv jag ska köpa/spara till ! Jag vet inte om jag ska spara till ett macro objektiv eller ett objektiv som man kan zooma långt med.. hm.. Vad tycker ni ??


Skriv till mig här >
Postat av: mm

hej, lilla gumman, jag skulle föredra en zoom man kan hämta motivet till närmare håll. Var själv en gång i min ungdom "motivjägare" med min först kamera och saknade sk närkontakt. Men nuförtiden tänker man i många fler banor, så jag kanske ger fel råd, men det är iaf min känsla för fotografering!! Kul att du tyckte om kursen! kramis

2010-03-22 @ 23:41:15
Postat av: Vivi

Kul med fotokursen det är bra att lära sig grunderna så att du kan bli proffs på foto!

Pussokram

2010-03-23 @ 10:09:50
Postat av: uffe

Tjena Soffan,

det objektivet jag hittat Sigma 70-300 Macro är både

teleobjektiv och macro i samma objektiv.Bra va! Jag tar med mitt i helgen får du prova.

Puss och kramis

Uffe



2010-03-23 @ 10:22:30

Komentera mitt inlägg här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post? (Bara jag kan se den!):

Blogg?:

Komentera här!:

Trackback
RSS 2.0