Har ni tänkt på en sak ?

Hur mycket skit tjejer kan sprida? Asså, så mycket som man hör.. skvaller tex. Det får man för det mesta från tjejer, ja.. iaf jag.. Och jag har kommit fram till, att jag inte orkar bry mig längre! Jag orkar inte, allt bara samlas i min skalle och det känns som att den ska sprängas! Och det gör den också, fast i tårar. Eller gjorde kanske. Och jag har kommit fram till att jag inte ens ska tänka tanken att sprida det ryktet som mitt öra får höra!

Jag har tänkt på en till sak. Jag ska ta det rådet som Ylva sa till mig och 2 andra. " Var försiktig med ordet bästis " Och det är inte så hemskt. Att inte ha nån som man går med, fastklistrat som plåster och kan inte vara med någon annan! Det är ju hur skönt som helst att bara hoppa runt! Att inte bry sig! Det är klart att man vill ha en bästa kompis, och det har jag nog. Men inte så satt vi går klistrade. Och saker och ting förändras, från dag till dag. Innan jag kom och tänka på detta har jag bara gått och burit sorg, allt var dåligt, skolan, hemma, vänner..... Men om jag bara inte bryr mig så blir ju livet mycket lättare! Varför har jag inte tänkt på det förut?

By the way, idag är det fredag med andra ord HELG och MATHILDA!

hur skönt ? hur roligt ?


Skriv till mig här >
Postat av: F

Smart av dig syrran!! Håller absolut med dig! <33

2010-12-17 @ 23:08:10
URL: http://powerfriday.blogg.se/
Postat av: moa

heej :D

var med och tävla i min fototävling, med temat frost. gå in på min blogg och läs inkägget se ser du hur du gör. LYCKA TILL!

2010-12-18 @ 08:46:23
URL: http://mtphoto.blogg.se/
Postat av: mm

gumman min, det är svårt att inte bry sig, tyvärr. Förr eller senare känns det ändå inombords att nåt är fel. Men va så säker: att ha en god vän är guld värt!! kramis

2010-12-18 @ 10:14:50
Postat av: vivi

Bra tänkt, håller med dig!

Pok

2010-12-18 @ 23:43:49
Postat av: BY A-N-N-A

Hejsan! :) Jag undrar om du möjligtvis skulle vilja rösta på mig här http://behindthecamera.webblogg.se/2010/december/finalisterna.html#comment och om du sedan kommenterar här http://byannaa.blogg.se/2010/december/rosta-pa-mig-1.html#comment så länkar jag dig+att du har chansen att vinna en inbjudan till bloggsvar! Hoppas du kan hjälpa mig att vinna :D Ha en bra dag :)

2010-12-19 @ 14:18:21
URL: http://byannaa.blogg.se/
Postat av: BY A-N-N-A

Tack men jag tror inte din röst har kommit med om det inte är den anonyma kommentaren :/ Om det är den skulle inte du kunna rösta igen för man måste skriva mejladress/bloggadress för att kommentaren ska räknas. Tack :D

2010-12-19 @ 14:37:58
URL: http://byannaa.blogg.se/
Postat av: mamsen

Ledsen vännen att det inte ordnade sig så som det var tänkt när vi satt hemma med en av dina sk vänner. Jag vet att du sörjer.. Att bli så dissad av dom två som har betytt så mycket för dig kan inte vara lätt.

Men om du kan gå vidare så som du nu har tänkt så är det du som är den stora vinnaren:)

Du är bäst och vi finns alltid där för dig - det vet du!

Puss

2010-12-22 @ 07:28:16
URL: http://sofiajohansssons.blogg.se/
Postat av: Katrin

Hej Sofia!

Jag går ju inte in på din blogg så ofta men emellanåt så! Och vad som slår mig dessa gånger är att jag lär mig mycket klokt av dig. Jag förstår precis vad du menar...tror jag...hoppas jag :-P

Visst är det så att du ska välja vad du ska bry dig om och vad som är mindre viktigt. Att vara klistrad vid en vän är ganska lätt, eller hur? Du behöver aldrig vara rädd för att står ensam.

Men att vara sin egen och ta beslut utifrån sig själv och sitt eget jag är svårare. Då kan du ibland få stå ensam. Och emellanåt kommer det tårar, och dom är helt ok!

Jag hyllar dig för denna insikt och hoppas att jag har tolkat dig rätt.

Strongt!

Varma kramar

2011-01-24 @ 13:58:09

Komentera mitt inlägg här!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post? (Bara jag kan se den!):

Blogg?:

Komentera här!:

Trackback
RSS 2.0